Puterea mintii

Imagine

Arnold spunea ca isi imagineaza bicepsii lui crescand la dimensiuni enorme pana cand ajungeau ca doi munti si credita succesul lui in dezvoltarea acelei perechi fenomenale de bicepsi, care au cucerit de 7 ori titlul de Mr. Olympia, partial si acestei imagini clare pe care o vizualiza in mintea sa.
   Arnold spunea ca trebuie sa-ti imaginezi mai intai, sa ai o imagine clara, fara indoiala, a nivelului la care vrei sa ajungi, altfel acel lucru nu se va intampla niciodata.
   Ma consider norocos ca am dat peste acel articol atunci, la inceputul carierei mele sportive. M-a ajutat foarte mult.
   Recent am dat peste o poveste a unui tip care a participat pe vremuri la un seminar de antrenament sustinut de Dorian Yates, de 6 ori Mr. Olympia. Iata ce amintiri are el:
   „La un moment dat, Dorian a mentionat o analogie auzita de la Mike Mentzer pe care o preluase de la Arthur Jones, inventatorul aparatelor de antrenament moderne, cu came, si a ideii de antrenament intens: sa presupunem ca ai ajuns la epuizare la o serie de flexii pentru bicepsi si vrei sa te opresti, dar un tip din sala vine, iti pune un pistol la tampla si-ti spune sa mai faci doua repetari. Cumva le vei face, nu-i asa?
   Mai tarziu, in cadrul seminarului, Dorian m-a supravegheat personal la un exercitiu pentru bicepsi. Mi-a spus sa iau o pereche de gantere din rastel, dar s-a strambat la ganterele alese de mine si a ales el unele mai mari. M-am gandit: sunt prea grele. Am inceput sa fac flexii alternative, din stand. Era greu ca naiba. In mod normal, le-as fi pus la loc si as fi luat unele mai mici, dar era Dorian acolo si, prin urmare, era o ocazie speciala. Aveam pe unul dintre cei mai mari culturisti din istorie langa mine. Mi-au trecut prin cap toate filmele lui despre antrenament si l-am vazut calm, dar ferm dandu-mi instructiuni sa fac inca o repetare si inca una. Desi nu era cu un pistol la tampla mea, nu era foarte departe de aceasta presiune psihica. Am stors cumva 7 repetari cu o greutate cu care nu am incercat niciodata sa fac o repetare macar.”

Aceasta a fost o poveste interesanta!

Lasă un răspuns

