Somn putin,Zero crestere

Imagine

Ce e de facut? In primul rând, datorita recuperarii si refacerii mai lente, e indicat sa micsorezi volumul la antrenamente si numarul de sedinte pe saptamâna. Mergi la sala o data la 4-5 zile, la un antrenament faci jumatatea superioara, la celalalt cea inferioara, câte un exercitiu de baza a 3 serii pentru fiecare grupa musculara. Daca poti „masca“ oboseala cu câteva cesti de cafea pe zi, lipsa somnului suficient îti va afecta organismul.
   Somnul este important pentru organism, nu doar pentru recuperare si refacere dupa antrenament, este vital pentru sanatate. Iata câteva sfaturi pentru a-ti îmbunatati somnul:
   – ď stabileste-ti, pe cât posibil, ore regulate de somn, de culcare si de trezire; un exemplu foarte bun este sa mergi la ora 23 la culcare si sa te trezesti la ora 7
   – ď evita sa tragi un pui de somn ziua, daca asta îti afecteaza somnul de noapte
   – ď ferestrele dormitorului sa fie prevazute cu jaluzele si perdele pentru a putea face întuneric complet; patul sa aiba o saltea ortopedica, iar plapuma sa fie usoara, gen pilota
   – ď elimina, pe cât posibil, zgomotele exterioare
   – ď nu folosi pilule de somn, ele mascheaza problemele care îti perturba somnul si vei deveni dependent de ele în timp
   – ď nu pune în dormitor un calculator sau orice altceva asociat cu serviciul tau
   – ď nu bea cafea sau alte produse similare cu câteva ore înainte de culcare
   – ď nu face antrenamente la ore târzii, aproape de ora de culcare
   – ď pentru a diminua nevoia de a urina în timpul noptii, manânca ultima masa a zilei cu doua ore înainte de culcare, evita sucurile din fructe si vegetalele si minimalizeaza
   – consumul de lichide pâna la culcare; poti lua un shake de concentrat proteic cu putina apa înainte de culcare, iar dimineata îti poti satisface nevoia de lichide
   – ď nu urmari seara filme care îti provoaca emotii intense, nu face nimic care sa aiba de-a face cu serviciul, nu-ti verifica mailul, casuta vocala etc.
   – ď imediat ce te-ai bagat în pat, citeste ceva relaxant timp de 10-15 minute
   – ď evita alcoolul cu 3 ore înainte de culcare

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s